Ahmet Kasım Han

İstanbul, Boğaziçi, Koç ve Harvard üniversitelerinde, ekonomi, uluslararası ilişkiler, strateji, finans ve müzakere stratejileri konularında lisans, yüksek lisans, doktora ve doktora sonrası eğitimi almıştır. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinde akademik kariyerine başlayan Han, 1996 senesinde akademik kariyerine ara vererek Türkiye’de ve yurtdışında özel sektör kuruluşlarında yöneticilik görevlerinde bulunmuştur. 2003 yılında akademik hayata geri dönen Han, İstanbul, Bilgi ve Kadir Has Üniversitelerinde öğretim üyeliği ve rektör danışmanlığı, St. Andrews ve TA Üniversitelerinde ziyaretçi öğretim üyeliği yapmıştır. Han, halen Altınbaş Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesinde öğretim üyesi ve rektör danışmanıdır.

2003 – 2006 yılları arasında Türkiye İhracatçılar Meclisi Uluslararası İlişkiler ve Siyasi Danışmanı olarak görev yapmıştır. Strateji, stratejik düşünce, stratejik müzakere, uluslararası ekonomi-politik ve siyasal risk değerlendirmesi, enerji ve dünya politikası konularında değişik ülkelerde çeşitli özel sektör ve resmi kuruluşlara yüzellinin üzerinde eğitim ve özel konferans vermiş, makaleleri alanındaki en saygın dergi ve yayınevleri tarafından yayınlanmıştır. 2003 yılından bu yana çeşitli uluslararası sorunların müzakeresinde görev yapan bir çok “second track” heyetinin değişik konumlarda üyeliğinde bulunan Han, aralarında Türkiye’de EDAM, İtalyan ISPI, ABD German Marshall Fund, Almanya Konrad Adenauer’in bulunduğu dünyanın en önde gelen düşünce kuruluşlarıyla kriz yönetimi, ticari ve kamu diplomasisi, stratejik süreç yapılandırması ve çözümü üzerinde çalışmalar yürütmektedir. NTV, HabertTürk, Tv100 gibi televizyonlarda program yapan Han, Radikal ve Referans gazetelerinde de köşe yazdı. Stratejik analizleri, Türkiye, bölgesel ve uluslararası siyasi meselere, finans, ekonomi ve değişik uluslararası sorunlara ilişkin fikir ve yaklaşımları Türkiye’de basın kuruluşları dışında, BBC, CNN International, CBS, New York Times, The Economist, Wall Street Journal, Der Spiegel, The Associated Press, Reuters, Paris Match, Der Spiegel, Nikkei, Ashai Shimbun’un da aralarında bulunduğu uluslararası basın kuruluşlarında yayınlanmıştır.

Prof. Han onbeş yılı aşkın bir süredir seçim ve sosyal araştırma yapılandırması, değerlendirmesi ve veri analizi danışmanlığı yapmaktadır. House of Impact çatısı altında stratejik modelleme geliştirmesi; siyasal ortam, sistem ve yapıların stratejik analizi; network analiz ve yönetimi; risk öngörü ve değerlendirmesi; kriz yönetimi ve stratejik iletişimin mediatizasyonu alanlarında çalışmalarını yürütmektedir.